Glikémiás Index = G.I.

bogácsa témája a 'Vércukormérés' fórumban , 2006 Szeptember 7.

  1. poe

    poe Őstag

    Mondjuk rendszerint valami fehérjével, zsíros hússal együtt eszed, ami javít rajta (legalábbis GI szempontból).
     
  2. dg

    dg Őstag


    Vagy egy kis savanyúsággal!


    Talán, ezeknél az előre gyártott, félkész krumplikkal arra kell vigyázni, hogy valóban krumpliból legyen, egyszerűen, ne pedig valami összesajtolt, krumpliszerű valami. Nem akarok rémhíreket kelteni, lehet, hogy ilyen nincs is. De valahonnan úgy rémlik, hogy (legalább is régebben), a mekis sült krupliról hallottam, hogy azok nem burgonya hasábok, hanem préselt valamik. Ez igaz lehet?
     
  3. misamaci

    misamaci Aktív tag

    Én is csodálkoztam rajta, de ha belegondolsz nem annyira zsíros, mint amennyire a sütés elroncsolja a rostokat ... legalábbis szerintem emiatt lehet ennyire magas (... és pontosítanék: a magas tartományba /70-100/ sorolják ... elsőre is ezt akartam írni + egy csomó mást is ... kicsit összetorlódott :))
     
  4. misamaci

    misamaci Aktív tag

    A fagyasztott/félkész hasábburgonya az általában tényleg krumpli ... itt az a becsapós, hogy vannak hasonló snack jellegű termékek is, amik viszont burgonyapehely alapú tésztából, extrudálással készülnek. Szóval szerintem főleg a formázott (pl. rácsos krumpli) van rá nagyobb esély hogy sikerül ilyet kifogni.
     
  5. vighkata

    vighkata Utolérhetetlen :) – moderátor

    Igaz, ahogy Maci is írja, pelyhesített (de silány minőségű) krumpliból csinálják. No, tudjuk, hogy minden, amit pelyhesítenek, máris magasabb CH-val rendelkezik, mint maga az eredeti zöldség, gabona.
    A Mekis sültkrumpli baromi módon megdobja a cukimat, de persze csak néhány óra múlva kell nagyon utánamenni az inzulinnal. (Persze nálam a tészta is így működik.)
     
  6. dg

    dg Őstag

    Akkor nem teljesen valótlan a szóbeszéd, amit hallottam.
    Érdekes ez a krumpli, mert Hannából, akárhogy van elkészítve, kezdve a pürétől a sült krumpliig, annyira eltűnik pillanatok alatt, hogy ha krumpli a köret, résen kell lenni, mert hypo veszély van. És későbbre sem hat -- egyszerűen elillan. Így, ha krumpli az ebéd (egy része), abból jóval többet ehet, mint amennyit előír az épen aktuális ch bevitel.
    Itt arra kapcsolnék vissza, amit Napocska írt máshol: nem mindegy, hogy az adott ch miből van. Nálunk a krumpli nagyon laza -- igen, ez egyedi lehet, mert Ti is, meg az általános infok is az ellenkezőjét írják.
    Talán itt jön be az az elsőként , kezdetekkor kapott info, hogy van a nagy átlag -- meg az eltérések!!! (Bár ez akkor leginkább a rizzsel kapcsolatban hangzott el)
     
  7. misamaci

    misamaci Aktív tag

    A krumplinál is sokat számít az elkészítés módja:
    a gyorséttermi (és a legtöbb fagyasztott) krumlit csak simán kisütik forró olajban, ezzel "bezárva" az összes bennelévő ch-t és így biztosított a magas GI (hiszen a sütés erősen roncsolja a rostokat, viszont a ch meg bent marad)

    Ha pl. előfőzöd a krumplit (hideg vízben feltenni és pár percig forralni, épphogy csak roppanósra) és utána sütöd meg, akkor a vízoldható (gyors) ch jelentős részétől megszabadulhatsz és ezután már simán lehet belőle akár sültkrumplit, akár - friss vízben főzve - krumplipürét is csinálni (persze azért ez is egyénfüggő) ...
    Épp most találtam egy erre vonatkozó híradást a GiNews oldalon... szerintük ezzel a módszerrel le lehet vinni a GI-t a közepes tartományba (kb 55-re), persze ők - vajon mitől - egy ausztrál fajtában találták meg az ehhez a módszerhez tökéletes krumplit, de én már jó ideje így csinálom és tényleg müxik a dolog.
    cikk itt (kb az oldal közepétől)
     
  8. vighkata

    vighkata Utolérhetetlen :) – moderátor

    Ja, ja, Hanna a tejjel kapcsolatban is teljesen velem ellentétesen működik.
     
  9. vighkata

    vighkata Utolérhetetlen :) – moderátor

    Amióta Gabibaba mondta, hogy ő elkészítés előtt áztatja vízben a megpucolt krumplit, azóta én is így csinálom, akármi készül belőle. Persze a víz-t ki kell önteni.
    Ill. állítólag egyes növényeknek kimondottan jót tesz a krumpli főzővize, így az ázaléka is.
     
  10. christina

    christina Őstag


    Mi kevesebbet adunk gyümire (persze nem banán meg szőlő értendő ez alatt;)).
    Pl. 10 gr CH tartalmú almára 0,1-et, a kenyérre 0,3-0,4-et adunk. Persze ez sem mindegy hogy délelőtt vagy délután van elfogyasztva. Délelőtt az ovis mozgás miatt a kenyérre és mellé az almára nem is nyomok bolust.
    Hát szép is a diabetes.:rohog:
     
  11. borka

    borka Őstag

    Egy kis olvasnivaló a GI-ről.
     

    Csatolt fájlok:

Megosztás