Tresiba Inzulin

N.Berni témája a 'Általános kérdések, hozzászólások' fórumban , 2018 Február 20.

  1. N.Berni

    N.Berni Új tag

    Üdvözletem!
    Szeretnék érdeklődni,hogy használ-e valaki Tresiba inzulint és mi a véleménye róla.
     
  2. Zsuzska19

    Zsuzska19 Új tag

    Szia Berni!
    Én használom közel 1 éve, meg vagyok vele elégedve. Erre nálam nincs oltási reakció. A korábban használtaknál (Levemir, Toujeo) sajnos volt.
     
  3. N.Berni

    N.Berni Új tag

    Kedves Zsuzska!
    Köszönöm válaszod.2 hete használom,de soha ilyen magas nem volt a vércukrom.
    Pláne reggel 7-kor 23-as.Azért kaptam ezt a fajtát,mert napközben nagyon alacsony szokott lenni.
    Most viszont 5-23 között van.Este alacsony inkább.Akkor viszont edzésre megyek oda nem igazán jó ez a szint.
    Nehezen is tudtam beszerezni a tresiba inzulint.Semmi más bajom nincs vele,de ez nagyon magas folyton.
    Mikor adod?Reggel vagy este?Mert nekem azt mondta az orvos,hogy mindegy csak azonos időben legyen.Reggel adom.Lehet időpontot kellene változtatnom. :)
     
  4. Zsuzska19

    Zsuzska19 Új tag

    Berni, én este adom. A beszerzés valóban nem egyszerű... Időben megrendeltetem, így mindig hozzájutok. Egy-két nap alatt berendeli bármelyik gyógyszertár. Mit használtál korábban? A korábbit is reggel adtad?
     
  5. N.Berni

    N.Berni Új tag

    Zsuzska!
    Az előző Lantus solo star volt.
    Amit reggel pár egységet este viszont kicsit többet kellett adnom belőle.
    A beszerzése nekem 2 hét volt.
    Sajnos nem nagyvárosban élek ezért meg kell rendelni.
    Meg is lepődtek a gyógyszertárban amikor beadtam a receptet.
    Nem is hallottak róla...
     
  6. Zsuzska19

    Zsuzska19 Új tag

    Én mindig este adtam a hosszú hatású inzulint.
    Meglepő, de itt Debrecenben is csodálkoztak a Klinika gyógyszertárában amikor meghallották a Tresibát. Azt mondták, hogy ilyenről nem hallottak, még senki nem kért ilyet. De megrendelték...
     
  7. N.Berni

    N.Berni Új tag

    Balaton parton élek,de itt sem hallottak róla.Lerendelés után 2 hét mire megkaptam.
    Az orvosom azt mondta 2 hét mire kifejti a hatását.Nos ezen túl vagyok,de nem sokat javult az eredményem.
    Úgy gondolom mivel 36 órás így teljesen mindegy mikor adom be,mert lassan állandó a 15-20 közötti vércukor.
    Ez viszont hosszú távon kárt okoz.Még 1 hét és be kell számolnom.Ha nem változik vissza kérem az előzőt.
    Inkább alacsony legyen mit állandó magas. :)
     
  8. Zsuzska19

    Zsuzska19 Új tag

    Szerintem akkor kevés a bázis. Én magamnak szoktam emelni-csökkenteni ha szükséges. Hideg időben 2-3 egységgel több re van szükségem.
     
  9. N.Berni

    N.Berni Új tag

    Igen...meg is emeltem 2 egységgel.2 napig 17 óra körüli időben 2.2-es vércukor lett belőle.
    Vissza állítottam az előzőre most 2.8.Viszont reggel még 15 körül van.Nem igazán tetszik.
     
  10. Zsuzska19

    Zsuzska19 Új tag

    Akkor nem lehet, hogy azért magas reggelente, mert éjjel rendszeresen hipózol? Utána természetesen magas lesz... ilyen esetben pedig nem növelni, hanem csökkenteni kell. Akkor neked az előzőnél is ez lehetett a gond, sok volt a bázis. Nem az inzulin fajtája, hanem a dózis beállítása volt nem megfelelő. Szoktad néha éjjel mérni?
    Ne érts félre, nem okoskodom, csak én is sokat szenvedek a beállítással, és saját magam próbálom állítgatni, mert a gondozó orvosom nem zavarja az állandó magas cukrom.:( Engem viszont nagyon!!!
     
  11. N.Berni

    N.Berni Új tag

    Előző inzulin mellett nappal volt nagyon alacsony,főleg amikor utaztam és fizikai munkát végeztem.Hiába volt magasabb előtte.A tresiba mellett éjjel-nappal magas.Reggel olyan 16-18 körül mozog, a 17 óriás időpontban olyan 8-9 között van.Éjszaka sem megy lejjebb.Inkább magasabb.Nagy a valószínűsége,hogy ez nekem nem jó.1-1 egység emelés vagy csökkentés problémát okoz sajnos.Megemeltem a bázist 2 egységgel akkor rohamosan ment lefelé.1 egységgel csökkentettem most annyira nem esik le,de alapjában nekem nagyon magas egész nap.Az előzőhöz képest. :)
     
  12. Mónika 88

    Mónika 88 Új tag

    szia Berni, én is hasonló problémával küzdök, mint te. Lantus- róla lettem tresibára átállítva 1,5 hónapja 1. Reggel 20-as cukorral ébredtem többször volt hogy 6-7-es cukorral feküdtem le aludni és hajnalban 13-15 között voltak a cukraim. nap közben nekem is alacsonyabb értékeim voltak de azt rá fogtam arra hogy erős fizikai munkát végeztem, végül az jött be valamennyire hogy a tresibát jobban megemeltem, a gyorshatásút (nálam novorapid) csökkentettem 2-3 egységgel és folyamatosan iszogattam cukros üdítőt így viszonylag 4-8 között voltak a nap közbeni cukraim és a reggeli ill. A hajnali eredményeim is mindig 8 alatt voltak. Viszont további negatív tapasztalataim is vannak azon túl hogy nem igazán álltak be a cukraim, mert azért így is ingadoznak, az elmúlt 1,5 hónapban mióta a tresibát használom 7 kg-t híztam és nem eszem többet mint korábban. 28-án kell kontrollra mennem, hát én se fogom ezt kérni. Sok sikert a cukraid beállításához. :)
     
  13. N.Berni

    N.Berni Új tag


    Szia Mónika!
    Igen sajnos nekem is azóta magas amióta ezt kaptam.A reggeli azóta is 18-20 között mozog.
    Nekem humalog van,de nem tudom emelni mert nagyon alacsony lesz 1-1 egység sokat számít.
    A tresiba inzulint 1 egységgel emeltem,így most a reggeli 16.De ugye ez is magas.Cukros üdítőket nem fogyaztok.Sokat sportolok pont esti időszakban amikor most alacsony.Emiatt edzés előtt 1szendvicset eszek ami után persze nehezebb a mozgás,de viszont nem esik le a cukros.Vissza mentem az orvoshoz,de azt mondta várjunk még 1 hetet.Hát sietek vissza mert nem kell ez az inzulin!Hízni azt nem akarok!Szerencsére ezt nem tapasztaltam.Ugyanúgy eszem,de mint minden cukros tudja,ha magas a cukor akkor éhes az ember.Na ez viszont borzalmas.Ilyenkor eladók gyors hatásút pár egységet,de ez sem mehet állandóan.Ez az inzulin nálam nem jött be!Sok sikert neked is! :)
     
  14. N.Berni

    N.Berni Új tag

     
  15. N.Berni

    N.Berni Új tag

    Tresiba...Ezek szerint nem mindenkinek jó.
    2 hónapon keresztül mellékhatásokat okozott.
    Állandó magas vércukorszit,gyomorfájdalom,hányinger.
    Nem beszélve a has puffadásról...
    Vissza kaptam az előzőt aminek nagyon örülök! :)
    Erről azonnal le állítottak!!!
     
  16. Andi73

    Andi73 Új tag

    Sziasztok!
    Engem most állítanának át a Toujeo-ról Tresibára. A fent elolvasottak alapján kicsit félek elkezdeni. A mennyiséget illetően a Toujeohoz képest Ti többet vagy kevesebbet adtok a Tresibaból?
    Eddig 21 egységet kellett adnom a Toujeobol és a doki azt mondta, ugyanennyivel kezdjem el a Tresibát is. Baromira félek a túl alacsony cukroktól...
    Előre is köszönöm válaszotokat!
     
  17. N.Berni

    N.Berni Új tag

    Kedves Andi!
    Attól szerintem nem kell félned,hogy ezektől az inzulinoktól alacsony lesz a cukrod.
    Nekem is pont azért adták,hogy ne legyen nagyon alacsony.Hát sikerült is. :)
    A toujeo inzulintól nagyon rosszul voltam amint először beadtam.Később sem szűnt meg.A közérzet és magas vércukor lett belőle.
    A tresiba inzulintól még magasabb lett.
    Nem mondom,hogy másnak nem jó,de az én szervezetem nem fogadta el.
    Csak azt tudom tanácsolni,ha 3 hét alatt nem változik akkor nem sok értelme van.Mint írtam 2 hónapig voltam teszt alany...
    Igen...ugyan az a mennyiséget adtam.
     
  18. Andi73

    Andi73 Új tag

    Köszönöm szépen Berni a választ! :)
     
    N.Berni kedveli ezt.
  19. Suszter József

    Suszter József Új tag

    Üdvözletem
    Szeretnék érdeklődni,használ valaki
    TOUJEO
    inzulint?
    Mert nekem vannak tünetek.Izom fájdalmak,éjszakai bőr viszketés,hasmenés,és néha rosszullétek szédülés.
     
  20. Andi73

    Andi73 Új tag


    Kedves József!
    Én használtam 1,5 évig, nekem nem voltak tőle rosszullétek, viszketés, hasmenés, stb. A magas cukorértékek miatt változtatták meg. Viszont a fenti kommentelőknél lehet ilyen hozzászólást olvasni, vagyis másnál előfordultak ilyen tünetek. Szerintem ez nem általános és valószínű nem is normális mellékhatás. Én biztosan visszamennék a diabetológushoz és kérnék másik inzulint. :)
    Szép napot kívánok!
     

Megosztás