Filmajánló

napocska

Őstag
Számomra az volt megdöbbentő a filmben, hogy mennyire kiszolgáltatott lehet az ember. És mennyire jelentéktelen egy emberi élet. Hirtelen megborult bennem az az érzés, hogy mekkora befolyással is vagyok az életemre.
 

dg

Őstag
Örülök, hogy annak aki látta tetszett!

Sajna, én ezúttal elaludtam, nem sokkal egy óra előtt. A kis házi műsoros újságomban éjfél körüli kezdés volt megadva, na, ennek örültem, aztán láttam, hogy tolódott a program, a Frizbi miatt (azt hiszem). :(

HOgy mennyire volt hiteles az ábrázolás, arról régebben sok leszóló kritikát olvastam. Mivel nem dokumentumfilm, engem ez nem is érdekel. Tetszett a film (először is ez a csatorna adta, ha jól emlékszem, így , éjféltájt)!
 

poe

Őstag
Amúgy a Képírókkal tele a pupóm... Már olyan értelemben, hogy érdekes, jó filmek rendre vasárnap éjfél után kezdődnek, előtte meg lenyomnak egy-két B kategóriás akciófilmet, meg nézhetjük Hajdú buci fejét.... :rolleyes:
 

vighkata

Utolérhetetlen :) – moderátor
HOgy mennyire volt hiteles az ábrázolás, arról régebben sok leszóló kritikát olvastam. Mivel nem dokumentumfilm, engem ez nem is érdekel. Tetszett a film (először is ez a csatorna adta, ha jól emlékszem, így , éjféltájt)!
Az igaz, hogy ez nem dokumentumfilm, de én olvastam erről az emberi szíváldozatról, amit élve vágtak ki az emberből. Hogy a többi mennyire hiteles, mint pl a tömegsír, ahova a tetemeket csak úgy egymásra hajigálják, azt nem tudom, de ilyen brutalitás és embertelenség mellett nem hinném, hogy emberhez méltó elhantolást végeztek volna.

Egyszerre volt látványos, és döbbenetes. A zenei aláfestés pedig gyönyörű. Már amikor nem üvöltöttek a fájdalomtól és félelemtől. Ez így volt kerek.
 

vighkata

Utolérhetetlen :) – moderátor
HOgy mennyire volt hiteles az ábrázolás, arról régebben sok leszóló kritikát olvastam. Mivel nem dokumentumfilm, engem ez nem is érdekel.
Itt van néhány a kritikából ami jogosnak mondható, ha a történelmi hűséget nézzük. Attól ez a film még látványos, és érdekfeszítő volt. Kevesen ismerjük a maja kultúrát, de talán még Dél-Amerikában is kevesen vannak.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Apocalypto
 

dg

Őstag
Itt van néhány a kritikából ami jogosnak mondható, ha a történelmi hűséget nézzük. Attól ez a film még látványos, és érdekfeszítő volt. Kevesen ismerjük a maja kultúrát, de talán még Dél-Amerikában is kevesen vannak.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Apocalypto


Ez jól összefoglalja.
Ahogy emlékszem, mikor régebben láttam a filmet és ezt követően olvasgattam egy keveset róla, viszonylag kisebb horderejű dolgokba kötöttek bele. Amihez én viszonyítok, az az emberáldozat bemutatása, mert akárhogy erőltetem magam, nem tudom elképzelni, hogy "szolídabban" zajlott volna ez a rituálé, s mivel tényként kezelendő, hogy ilyen volt, én bizony csodálkozom azon, amit a wikipédiában olvastam, nevezetesen, hogy egyesek ellenzik a maja nép "vérszomjas barbárként" való beállítását. Biztos volt maja szerelem is, de Mel Gibsont nem az érdekelte. Kiemelt egy bizonyos aspektust, ami ütős, ami nagyon is jellemezte azt a népet és kort, s amit senki nem álmodott vászonra előtte (tudtommal).
 

vighkata

Utolérhetetlen :) – moderátor
Ez jól összefoglalja.
Ahogy emlékszem, mikor régebben láttam a filmet és ezt követően olvasgattam egy keveset róla, viszonylag kisebb horderejű dolgokba kötöttek bele. Amihez én viszonyítok, az az emberáldozat bemutatása, mert akárhogy erőltetem magam, nem tudom elképzelni, hogy "szolídabban" zajlott volna ez a rituálé, s mivel tényként kezelendő, hogy ilyen volt, én bizony csodálkozom azon, amit a wikipédiában olvastam, nevezetesen, hogy egyesek ellenzik a maja nép "vérszomjas barbárként" való beállítását. Biztos volt maja szerelem is, de Mel Gibsont nem az érdekelte. Kiemelt egy bizonyos aspektust, ami ütős, ami nagyon is jellemezte azt a népet és kort, s amit senki nem álmodott vászonra előtte (tudtommal).
A maja kultúráról most olvasgattam én is itt egy kicsit, nekem inkább az inka kultúráról (Peru) volt némi ismeretanyagom. A két kultúra között van hasonlóság, az inkáknál is van szíváldozat, de ha már a barbalizmusról beszélünk, akkor az inkák "vezetnek", mert ott a szülők a saját gyereküket áldozták fel úgy, hogy meg is ették a szülöttüket. Mindezt, ha jól emlékszem egy kis esőért és jó termésért tették.

Egyébként Mel Gibsonnak a Passió című filmjét is sokan kritizálták, engem az is lekötött.
 

dg

Őstag
A maja kultúráról most olvasgattam én is itt egy kicsit, nekem inkább az inka kultúráról (Peru) volt némi ismeretanyagom. A két kultúra között van hasonlóság, az inkáknál is van szíváldozat, de ha már a barbalizmusról beszélünk, akkor az inkák "vezetnek", mert ott a szülők a saját gyereküket áldozták fel úgy, hogy meg is ették a szülöttüket. Mindezt, ha jól emlékszem egy kis esőért és jó termésért tették.

Egyébként Mel Gibsonnak a Passió című filmjét is sokan kritizálták, engem az is lekötött.


Még nem láttam a Passiót, de a vitatottságáról olvastam keveset. Az minden esetre szimpatikus számomra, hogy M. Gibson rendezőként nagy fákba vágja a fejszéjét, nem tucatprodukciót készít! Kíváncsi vagyok a Passióra is.
 

blaci

Őstag
Agora
spanyol, máltai történelmi, dráma – 2009

Szereplők: Rachel Weisz, Max Minghella, Oscar Isaac, Ashraf Barhom, Michael Lonsdale, Rupert Evans, Richard Durden
Rendező: Alejandro Amenábar
Forgatókönyv: Alejandro Amenábar és Mateo Gil
Operatőr: Xavi Giménez
Vágó: Nacho Ruiz Capillas
Zene: Dario Marianelli

Tartalom:
A IV. században Egyiptom többistenhite és az épp erőre kapó kereszténység szembekerül egymással és ez vallásháborúhoz vezet. Davus, aki rabszolga, Krisztus tanainak híve, szerelmes gazdájába, a gyönyörű Hüpatiába, aki filozófiatanító, mindazonáltal pogány. A szerelem azonban nem vallási szempontok alapján lobbant lángra szíveket - de vajon erősebb tud-e lenni a hitnél?

Véleményem:
A Más világ és a Belső tenger rendezője, Alejandro Amenábar készítette az Agorát. A filmet nem csak rendezőként, hanem forgatókönyvíróként is jegyzi. A történet középpontjában két különböző társadalmi réteghez, és valláshoz tartozó ember szerelme áll. Az Oscar és Golden Globe díjas Rachel Weisz mindig nagyszerűen játszik. Azon felül, hogy szép, még nagyon tehetséges is. Jó választás volt Hüpatia szerepére. Nem kellett benne még csalódnom. A csodálatos tájak bemutatása és a korhű ábrázolás nagyon jól sikerült.
Elviselhetetlen fájdalmat tud okozni egy-egy rész. Rémületet, pánikot...kegyetlen. Nem láttam még durvábbat, pedig megnéztem már egy két igazán kegyetlen filmet. De ez máshogy kegyetlen. Ez fontos dolgokban az, kollektíven, világméretűen és egyénre bontva is mindenképpen lélek és elmegyilkos olyan tekintetben, hogy csak azt hallod utána: Miért…?
A demagógia az mindig és mindenhol jelen van. Egy mindenkiben meglevő emberi tulajdonság a titok nyitja. A félelem. Amíg te nyomsz el másokat, addig nem téged nyomnak el. Innen indul ki leginkább minden. Politika és demagógia. Ez a világ.

A 4. században, már nem tudták miről is szólt a Krisztus-i tanítás, már nem volt lényeg a könyörületesség, és semmi, ami erkölcsi alapot adott volna. Az egyházi hierarchia viszont gyorsan kialakult. A hatalomhoz való erős ragaszkodás és azért mindent elkövetni, még ha embertelen akkor is. A köpönyegforgatás, ami megfogalmazódik a filmbeli kulcsmondatokban. Nem lehet csodálkozni azon, hogy a mai világ kísértetiesen hasonlít hozzá. Hisz már akkor meg volt az alap, és nem változott az évszázadok alatt semmit se.
"Törvényedre sújt le kardom, ha ölnöm kell, hogy védjelek..."
Okos mondat.
Lehet ez az igazság törvénye, az életé vagy bármié. Sok mindenre ráhúzható, csak mindig a két megfelelő szót kell kicserélni.
Ember embernek a farkasa. És ez - hiába múlik az idő - semmit nem változik.

A rendező Amenábar egy hihetetlen elme. Azt nyilatkozta, hogy ez a film az amiben legjobban meg tudja mutatni önmagát, azt hogy mit gondol a fajokról, népekről, emberekről és az egész világról úgy ahogy van.
Az én filmem. Ez az a film, melyre kompromisszumok nélkül állíthatom, hogy igen, én is így látom, igen, nekem is ez fáj, igen én is ezt nem értem…

Hatalmas ez a film, minden idők egyik legokosabb és legkegyetlenebb filmje.
A "jó" nevében elkövetni a legrosszabbakat? A jóság, megbocsátás és hasonlók zászlója alatt megtenni a legkegyetlenebbeket, a legdurvább, legembertelenebb dolgokat? Igen. Ez vagy Te Ember!

A filmet nézve, néha nagyon szomorú voltam. A dühtől amit éreztem. A rettegéstől is talán, hogy ugyanez vesz körül. A szabad akarat? Ugyan már. Úgy kell tenned mintha egyetértenél, hogy lehetőséged legyen egy kicsit egyedül maradni, amikor is megteheted azt, hogy csöndben nem egyetértesz. Undor!!!!
A film felerősítette bennem a magány érzését, a dühöt és félelmet a világ dolgai miatt, az undort és megvetést az emberi "vakság", ostobaság miatt. Mindenki a saját igazát tartja abszolútnak. Még akkor is, mikor a felszínesebb témáknál enged másoknak és hangoztatja - önmaga is úgy érzi - mindenkinek joga van a saját véleményhez, látásmódhoz. De legbelül nem enged. Ha valaki, számára elfogadhatatlant állít, vagy feltesz egy kérdést, mellyel az ő általa alapvetőnek véltet kérdőjelezi meg, máris előjön a gyilkos ösztön.
Ez a film a jelképeivel, a mögöttes tartalmával, a kimondatlansággal kimondott véleményével meggyilkolja a lelket. Túltesz bármilyen horroron! Az nem ilyen szörnyű és rémisztő.
Szóval, ez a film egy hihetetlenül kegyetlen valóságot mutat. A VALÓSÁGOT. És ez után, aki felfogja, az még erősebben hallja ott belül azt, hogy "miért?" "miért?" MIÉRT?"

Nagyon tetszett a film, igaz valóban keresztényellenes vonásokat hordoz, de ha belegondolunk az egész történelem során, mennyi mindent tettek meg hitre, vallásra hivatkozással, hozzáteszem sajnálatos módon. Mindig is a hatalom egyik eszköze volt, melyet kihasználtak a hatalomra jutás céljából. Irányomba eléggé erősen keresztényellenes sugallatot árasztott.

Meg van ennek is az oka, hiszen az antik görög-római mitológia és kultúra számomra szent és sérthetetlen. Réges-rég magával ragadott már az a világ, amely olyan csodás építményeket tudott megalkotni, mint pl. az Alexandriai világítótorony - a hét csodából ötöt ennek a kultúrának köszönhetünk. A tudomány - filozófia alapjai is itt gyökereznek... és most nézzük csak az alexandriai könyvtárat...
Több száz év csodás munkáját rombolták le a keresztények egyetlen nap alatt. Olyan embereket gyilkoltak halomra, akiknek semmi bűnük nem volt, csupán annyi, hogy ragaszkodtak vallásukhoz - ugyanúgy, ahogy korábban Néró korában pont a keresztények. Magyarán szólva, semmivel sem különbek a rómaiaknál, sőt... - egy virágzó kultúra romba döntői.
Uralkodó vallássá nőtte ki magát a kereszténység... elérték... de ha fent maradt volna a Római birodalom, szerintem már nem itt tartanánk. Ugyanis ennek a vallásnak az eluralkodása visszafojtotta a tudomány fejlődését majd 800 éven át - és nekik köszönhetjük a "kedves" inkvizíciót is, amivel rettegésben tartották a polgárokat - így kénytelenek voltak meghunyászkodni.
Más alternatíva nem nagyon létezett - vagy hiszel vagy meghalsz...

Rég volt ilyen filmélményben részem!!!!!!
Talán nem is tudom kifejezni mennyire tetszett. Ez egy csodálatos történelmi mozgókép. Végtelenül korhű, elmondhatatlanul reális, nagyon valósághűre sikeredett minden, de minden jelenet. Amikor a Pogányok és a Keresztények egymást kaszabolták, szinte valósággal éreztem, ahogy a penge a hússal találkozik, amit a mai számítógépes technikáinak "hála" már egyre kevesebbszer tudok átélni.
A történet nagyon erős, rengeteg gondolatot ébresztett bennem. Egy percig sem unatkoztam, de lehet azért, mert nagyon szeretem a történelmi filmeket és a régi korok hangulatát. Vérprofi munka, úgy ahogy van. Szinte fel sem tudom fogni, hogy készülhetett a 21. században ennyire realista alkotás az Ókori Alexandriáról. Az biztos, hogy kellett hozzá ez a chilei zseni, Alejandro Amenábar, akit már jó ideje nagyon kedvelek.

Már nem sóvárgok többé Oscar jelölések miatt, annyira tudom, hogy az "ilyen" filmek nem érdeklik túlzottan az Akadémiát…
Igazából meg nem is bánom, így legalább nem folyik a csapból is ez a film, és így talán a "kényszer rajongók" figyelmét is Hál’ Istennek elkerüli és talán így sokkal jobban megtalálja a célközönséget. Ezzel mindössze azt akartam érzékeltetni, hogy ez a film szerintem nem szól mindenkinek. Van egy célközönség akiket megtalál, de nem hinném, hogy olyan film, amelyet a nagy átlag kedvelne.

Rachel Weisz aki örök kedvencem, most még önmagát is felülmúlta szerintem, én eleve Etalonként kezelem, de most meg tudott lepni. Annyi szeretet volt ebben a szerepben, és Ő ezt olyan bájosan prezentálta, pedig az Ókorban nem volt túl "hálás feladat" Nőnek lenni. Nyilván volt egy feminista indíttatása is a filmnek, a történetből kifolyólag, de melyik az a férfi aki ne örülne annak ha Rachel Weisz "uralkodna fölötte"…?
Még akinek az alakítását kimagaslóan jónak éreztem az Max Minghella. Végtelenül erős volt, imádtam minden jelenetét. De panasz senkire sem lehet, nagyon jó csapatot hoztak össze.
Ez a film nagyon nem fog tetszeni a Vatikánnak azt hiszem…
Nos, ez szerintem a Vatikán baja , de ha abból indulok ki, hogy a szabad vélemény, akarat, hit és a tudás bűn és ha van túlvilág én inkább pokolra szállok művelt emberekkel együtt sem minthogy a mennyben legyek olyan kategóriájú eszementekkel mint akiket a filmben láttam, akik szerintem egy grammot nem voltak jobbak mint mondjuk Hitler, sőt...! ...csak ő a gyilkolást egészen más okból és más célból csinálta…
Hüpatiát persze nem pusztán azért ítélték el, mert tudós volt, hanem, mert pogány többistenhívő, aki elutasította a keresztény tanokat. Ráadásul olyan filozófiai-csillagászati elméleteket tanított, amik miatt a keresztények istentagadónak tartották…

Hosszú idő óta ez az első film, ami jóval több mint 5 pontot érdemel tőlem, amin talán többet fogok gondolkodni mint amennyit kellene, és ami több álmatlan éjszakát fog okozni, mint kellene…
Nagyon erős film, bőven erősebb mint én magam, le vagyok nyűgözve, minden téren megérintett, mit megérintett, olyan pofont adott, hogy a fal adta a másikat!
Mukkanni sem tudok. Levert a víz, elállt a lélegzetem. Érlelem még ezt az élményt egy jó ideig.
Rachel Weiszt ezek után Istennővé kell avatni. Nálam már kiérdemelte…!!!
A történet igazából egy nagy filozófusnő és egy a kereszténység felé kacsingató rabszolga szerelme a római kori Egyiptomban…! Egyszerűen fantasztikus volt!!!
Nálam: 9/10

Magyar bemutató: 2010. február 18.
DVD megjelenés (HUN): 2010. június 17.
Üdv.,
Laci
 

nofre

Adminisztrátor
Fórumvezető
Szomorú hír: meghalt Dennis Hopper

74 éves korában meghalt a Szelíd motoros: Dennis Hopper

Emlékére:

Szelíd motorosok, színes, amerikai filmdráma, 90 perc, 1969
(Easy Rider)


rendező: Dennis Hopper
forgatókönyvíró: Peter Fonda, Dennis Hopper, Terry Southern
operatőr: Kovács László
díszlettervező: Jeremy Kay
producer: Peter Fonda
executive producer: Bert Schneider
vágó: Donn Cambern

szereplő(k):
Peter Fonda (Wyatt)
Dennis Hopper (Billy)
Jack Nicholson (George Hanson)
Robert Walker (Jack)
Antonio Mendoza (Jesus)
Phil Spector (Connection)

Wyatt és Billy egy jól sikerült drogüzlet után motorra szállnak és nekiindulnak Amerikának. Különösebb cél nélkül tartanak Los Angelesből New Orleans felé. A két "vadnak született" hippit sehol sem fogadják kitörő örömmel, egy kisvárosban börtönbe is kerülnek. Itt megismerkednek a helyi társaságból úgyszintén kilógó alkoholista ügyvéddel. Kiszabadulásuk után George is velük tart.

Dennis Hopper road movie-ja évtizedek óta kultuszfilm. Tandarab és kötelező látvány. A temetőjelenet pszichedelikus montázsa Antonioni Zabriskie Pointjának vonatkozó képsorával egyetemben az ellenkultúra egyik emblémája lett. 1969-ben így nézett ki az amerikai álom a leálló sávból.

Linkek:
IMDb

Díjak és jelölések:
Cannes (1969) - Legjobb első film: Dennis Hopper
BAFTA-díj (1970) - Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Jack Nicholson
Cannes (1969) - Arany Pálma jelölés: Dennis Hopper
Golden Globe díj (1970) - Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Jack Nicholson
Oscar-díj (1970) - Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Jack Nicholson
Oscar-díj (1970) - Legjobb forgatókönyv jelölés: Dennis Hopper, Peter Fonda, Terry Southern

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mHGLBy2CdjI&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mHGLBy2CdjI&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Ízi rájder Öcsém...
 

blaci

Őstag
Moulin Rouge
(Moulin Rouge!)

amerikai musical, romantikus, dráma – 2001

rendező: Baz Luhrmann
forgatókönyvíró: Baz Luhrmann, Craig Pearce
zeneszerző: Craig Armstrong, Marius De Vries, Steve Hitchcock
operatőr: Donald McAlpine
díszlettervező: Ian Gracie, Ann-Marie Beauchamp
jelmeztervező: Catherine Martin, Angus Strathie
dalszöveg szerző: Sir Elton John, Kimberly "Lil Kim" Jones, David Bowie
producer: Baz Luhrmann, Fred Baron, Martin Brown
látványtervező: Catherine Martin, Brigitte Broch
vágó: Jill Bilcock
hang: Andy Nelson, Roger Savage, Anna Behlmer;

Szereplők
Nicole Kidman (Satine)
John Leguizamo (Toulouse Lautrec)
Ewan McGregor (Christian)
Kylie Minogue (Zöld tündér)
Plácido Domingo (Holdbéli ember hangja)
Jim Broadbent (Harold Zidler)
Richard Roxburgh (Monroth)
Kerry Walker (Marie)
Ozzy Osbourne (Zöld tündér hangja)
Matthew Whittet (Satie)

Tartalom:
Párizs, a századfordulón. Christian ragyogóan tehetséges, fiatal író, aki apja akarata ellenére Toulouse-Lautrec bohém körében tölti napjait. A festő vezeti be a Montmartre művésztársaságába, nem utolsó sorban pedig a mulatók csillogóan dekadens, féktelen világába, ahol szinte minden elképzelhető - kivéve az őszinte szerelmet. Christian azonban őrülten beleszeret Párizs leghírhedtebb mulatójának legünnepeltebb csillagába. Satine a város leghíresebb kurtizánja, s a kánkán nevű, botrányos táncáról ismert Moulin Rouge színpadán lép fel. Amikor Christian megjelenik az életében, választania kell a fiatalember szerelmes rajongása és egy másik férfi megszállott szenvedélye között...

Véleményem:
Ezt a filmet a legeslegeslegjobb barátom ajánlotta a figyelmembe, és ezért nagyon hálás vagyok neki, mert magamtól lehet nem ültem volna le megnézni. A leírása nem nagyon tetszett amikor régebben olvastam, gondoltam láttam már ilyen filmet eleget…de NEM!!!
Nekem elhihetitek…!
A Moulin Rouge egy meseszerű, gyönyörű és hihetetlen világot tár a nézők szeme elé. Egyedi, intenzív élmény, a fenébe Romeóval és Juliával! Kötelező!!!!

A rendező által készített Rómeó és Júlia nekem annyira nem jött be, csapnivalónak találtam. A Rómeó és Júlia után nagyon kiforrott lett Baz Luhrmann stílusa. Szeretem ezt a tökélyre vitt hanyag eleganciát, az ilyen lepukkadt környezet love story-jait. Remélem az új filmje sem lesz majd csalódás, amit a hírek szerint egyébként ismét Nicole Kidmannal forgat!
Régen láttam olyan filmet, ami teljes egészében lekötött volna, annyira, hogy az ember a látványba belefeledkezve nem is érzi az idő múlását. Csak amikor vége a filmnek, akkor döbben rá; már vége?

Egyszerűen káprázatos film, magával ragadó, monumentális és igazi remekmű! Baz Luhrmann neve eddig nem igazán tudott felcsigázni, de ezek után, igen! Nicole Kidman és Ewan McGregor zseniálisan keltették életre az ideális szerelmespárt és a szerelem igazi jelentését...! Hát, nem tudom, ki hogy van vele, de nekem tetszett a film pedig pasi vagyok. Pedig totálisan a női nemért vagyok oda…! (Amit számlákkal is tudok igazolni! …csak viccölök ám!) Na a lényeg, én azt mondom romantikakedvelő fiúk, ne hagyjátok magatokat!!! Mert akiben pl. a fantasztikus: El Tango De Roxanne, nem mozgat meg semmit, azt én személy szerint csak sajnálni tudom!

Ebben a filmben nem a történet a lényeges, sőt az szerintem elhanyagolható. Sokkal inkább a forma, a stílus, a mondanivaló! Az briliáns!
A világ egyik legjobb filmje, de a maga műfajában biztosan. Baz Luhrmann egyedi rendező, eddigi filmjei is egyediséget tükröztek, és a zenéhez régi foglalkozása miatt mindig is jobban kötődött. 2 évig forgatta ezt a mozit, közben meghalt édesanyja is, azt a fájdalmat is a moziba szőtte, mint ahogy fantáziájának minden gyümölcsét. Szándékosan giccses képek, egyszerű történet, kiszámítható fordulatok: de ez itt nem is lényeg, hisz a rendező mindent a musicalműfajnak rendel alá. Megteremtette a FILMET ebben a műfajban, melyet felülmúlni de még megközelíteni sem tudtak azóta és tartok tőle nem is fognak még sokáig!

Az első negyedóra talán néhány embernek zavaró, szándékosan gyors vágás, klipszerűség, a párizsi bohém élet túldimenzionált ábrázolása: aztán jön Ewan McGregor előadása, és egy pillanatra megáll minden! Zene, muzsika, életöröm, a Hold dalol, elmerülünk az élvezetbe, besüppedünk, Luhrmann egyetlen nótával rabul ejt, és nem ereszt. Come what my, Elephant-mix.....egyszerűen elképzelhetetlen, mit művel a film az emberben, csak eresszük be a csodát, hallgassuk a dalokat, nézzük a furcsa, bájos, egyedülálló képi világot, egy más dimenzióba kerülünk. A Roxanne-nál együtt üvöltjük a holdat Ewannal, A Like a Virgin-nél mi is az asztal körül táncolunk és én életemben most nem bántam először, hogy a Show must go on-t nem Freddy énekelte.
Amikor a hegedű ott megszólal......

A filmművészet eme csodája, a zseniális színészi játékok, a nóták átirata olyan filmgyönyört ad az arra érdemeseknek, ami tulajdonképpen egyedülálló. Nekem az is tetszett, hogy egy szédület volt az egész. Annyira jól bemutatta azt a fajta éjszakai életet, a csillogást, a nyüzsgést, a forgatagot, azt a Moulin Rouge-i hangulatot. Ezt az ábrázolásmódot, annyira újszerűnek éreztem, annyira frissnek és lendületesnek. Az meg, hogy sorra nagy slágereket dolgozott fel és szinte alig lehetett rájuk ismerni, az megint egy nagy ötlet volt.
Az egész történet nagyon jó és a dalok is, ahogy Nicole Kidman és Ewan McGregor előadja, az egész olyan, nem is tudom, szóval mesebeli és csodás!! Bele tudtam képzelni magamat! Persze, kiszámíthatóak a dolgok, de az egyáltalán nem baj.

Szerintem a legtöbb ember otthagyja ezt a filmet már az elején, pedig nagyon rosszul teszik. De lehet, hogy valakinek tényleg nem ez a műfaja, de ezt csak azután állítsa, miután végignézte! Én is úgy voltam ezzel a filmmel amikor elkezdtem nézni, hogy "Úristen, ez meg mi?". Az első 10-15 perc az, ami alatt rá kell hangolódni a képi és érzelemvilágára. Ha ez sikerül - nekem sikerült - akkor a rabja vagy, ha nem, akkor nem a te műfajod. Bevallom, majdnem kikapcsoltam úgy 15 perc táján, aztán valamiért mégsem! Micsoda szerencse! Tuti megnézem még néhányszor, nem tudom megunni! Igen, ez az a film, amire azt mondhatom, hogy szép. Magába foglalja az életet, a szerelmet, boldogságot, féltékenységet, halált. Egyszerűen kiismerhetetlen, kellemes, vad, vicces és magával ragadó! Valóban egy igazi mestermű…!!! Köszönöm, hogy ajánlottad…! Mostantól a kedvenc filmjeim között tartom számon! Nagyon megható volt a vége is, miután megnéztem, csak ültem a fotelban, már lement az egész stáblista, és csak ültem ott a film hatása alatt, nem tudtam mit szólni...
Egyszóval fantasztikus film, a vége pedig igen megható.

"...oh! ennyi csak mi tudható,
szeretni kell,
s szeretve lenni jó!!"

Hmm…milyen igaz!!
Ezt bizony jó néhányszor meg kell még néznem, színtiszta gyönyör és borzongás...s ha egy jelenetet ki kellene emelnem a filmből, hát az én kedvencem a Roxanne, ami szerintem mindent elmond arról, mennyire tud rajongani egy férfi egy nőért, milyen őserővel, szenvedéllyel képes imádottjáért küzdeni…!

Nicole és Ewan alakítása remek, és a hangjuk is kitűnő, a dalok nagyon a helyükön vannak, a nyomi herceg igencsak zavaró, de a rászabott szerepet nagyon jól alakítja. A végére a happy end helyett marad a dráma...
…nekünk meg a papírzsepi....ezzel együtt nagyon jó film!!!

Olyan jó, hogy szerelembe esni támadt kedvem. Na, ezt most jól megaszontam.

Ki ne hagyjátok…!!! ... ja, igen…és ne is halogassátok mert abból nem szokott semmi lenni a későbbiekben! Úgyhogy amint van időtök - nyugodt szívvel ajánlom…
Nézzétek meg!

Oh, és kérek véleményt mindenképpen, hogy nektek tetszett-e?!!;):dr_24:


Díjak és jelölések
2002 - Oscar-díj - a legjobb látványtervezés (Brigitte Broch, Catherine Martin)
2002 - Oscar-díj - a legjobb jelmeztervezés (Angus Strathie, Catherine Martin)
2002 - Golden Globe-díj - a legjobb vígjáték vagy musical
2002 - Golden Globe-díj - a legjobb vígjáték vagy musical színésznő (Nicole Kidman)
2002 - Golden Globe-díj - a legjobb eredeti filmzene (Craig Armstrong)
2002 - Oscar-jelölés - a legjobb film (Baz Luhrmann, Martin Brown, Fred Baron)
2002 - Oscar-jelölés - a legjobb színésznő (Nicole Kidman)
2002 - Oscar-jelölés - a legjobb operatőr (Donald McAlpine)
2002 - Oscar-jelölés - a legjobb vágás (Jill Bilcock)
2002 - Oscar-jelölés - a legjobb maszk (Aldo Signoretti, Maurizio Silvi)
2002 - Oscar-jelölés - a legjobb hang (Guntis Sics, Andy Nelson, Anna Behlmer, Roger Savage)

A film DVD-n elérhető. Megjelenés dátuma: 2006. július 18.

Laci ..aki jó szórakozást a filmhez!:dr_31: Papírzsepi kötelező!;)
 

nofre

Adminisztrátor
Fórumvezető
Sziasztok,
Egy oldalt szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, ami a Radio Cafe-n, "a hét mesterlövésze" műsor adásait tartamazza! Jópofa filmes kritikák, topfilmek, mélypontok, egy-egy táma köré építve a filmeket boncolgatják a műsorvezetők. Most épp átalakítás alatt van, de a legutóbbi két adás meghallgatható. Szerintem érdemes lesz figyelni az oldalt, mi eddig is hallgattuk rendszeresen, csak most jutott eszembe megosztani veletek :)
 

christina

Őstag
Moulin Rouge
(Moulin Rouge!)

amerikai musical, romantikus, dráma – 2001


Ki ne hagyjátok…!!! ... ja, igen…és ne is halogassátok mert abból nem szokott semmi lenni a későbbiekben! Úgyhogy amint van időtök - nyugodt szívvel ajánlom…
Nézzétek meg!

Oh, és kérek véleményt mindenképpen, hogy nektek tetszett-e?!!;):dr_24:

Kedves Laci!

Bevallom még nem láttam a filmet, mert annak idején az előzetesek alapján nem fogott meg.
De ahogy eddig sem csalódtam az ajánlásaidban (és a filmjeidben;)), úgy gondolom most sem fogok. Amint tudom megnézem és ígérem véleményezni is fogom!:) Köszi, ismét jó volt olvasni!:cool::dr_24::dr_24::dr_24:
 

blaci

Őstag
Kedves Christina!
Igazán köszönöm, nagyon kedvesnek tetszik lenni!:dr_24:
Kíváncsian várom a véleményed a filmről, remélem tetszeni fog!!!;):dr_31:
 

blaci

Őstag
Sziasztok,
Egy oldalt szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, ami a Radio Cafe-n, "a hét mesterlövésze" műsor adásait tartamazza! Jópofa filmes kritikák, topfilmek, mélypontok, egy-egy táma köré építve a filmeket boncolgatják a műsorvezetők. Most épp átalakítás alatt van, de a legutóbbi két adás meghallgatható. Szerintem érdemes lesz figyelni az oldalt, mi eddig is hallgattuk rendszeresen, csak most jutott eszembe megosztani veletek :)

Kedves Nofre!
Ez tényleg jó!:cool: Kösziiii!:dr_24:
Laci ...aki, most is éppen ezt hallgatja!:hurra:
 
Oldal tetejére